Review Real Techniques Core Collection & Starter Set ♡

zondag 31 augustus 2014


I loooooove Real Techniques. Ik had al de Blush Brush, Expert Face Brush en de Travel Essentials Kit maar ik wou zo graag nog de Core Collection en de Starter Set dat ik deze maar heb besteld. Oké, short story: Ik vertelde mijn moeder dat ik zo graag die kwasten wou en niet kon kiezen. Dus ik had haar wat meer verteld over de kwasten en nu heeft ze ook wat besteld en ook voor mijn zus :) En het liefste: ze heeft betaald ♡ YAY. 





Dit zijn alle RT kwasten die ik nu heb(met de nieuwe erbij). Ik ben er ontzettend blij mee, want ze zijn zo goed! Ze vallen niet uit en ze zijn heerlijk zacht. Het zijn mijn favoriete kwasten. En ze zijn niet zo heel duur. 




Ik werd heel blij toen ik dit pakketje binnen kreeg!





Dit zijn ze dan ! Links zie je de Starter Set en rechts de Core Collection. Ze zitten in het handige reistasje waardoor je ze makkelijk kunt meenemen. Ik ga jullie alles vertellen over de kwasten en ik begin met de Core Collection.





Core Collection




Dit is de Core Collection. Dit setje kostte €25,99. Het is een setje met 4 gezichtskwasten. In het setje zitten de volgende kwasten (van links naar rechts op de foto) : 


- Contour Brush

- Pointed Foundation Brush

- Detailer Brush

- Buffing Brush


Contour Brush






De naam zegt het al, deze kwast is bedoelt om contouren te maken, dus te shapen. Je kunt hem gebruiken voor het aanbrengen van een highlighter of een bronzer en daar werkt hij ook echt heel erg goed voor. Sommige zie ik hem trouwens ook gebruiken voor het blenden van concealer voor onder de ogen. Alles kan met RT kwasten. 




Pointed Foundation Brush






Deze kwast is voor het aanbrengen van vloeibare foundation. Doordat hij zo dun en zacht is kun je goed bij de moeilijke plekjes komen. Bijvoorbeeld onder je ogen en bij je neus. Je kunt deze kwast ook gebruiken voor concealer onder je ogen. Ik vind zulke kwasten niet echt fijn. Ze laten vaak strepen achter en er zijn gewoon veel betere kwasten die mooier aanbrengen. Ik ga deze kwast gebruiken voor het aanbrengen van een gezichtsmasker.




Detailer Brush






Voor concealer is deze kwast perfect en dat is dus precies het ding waar voor ik hem gebruik. Hij is heel klein waardoor hij over al bij kan en smeert het goed uit. Je kunt deze kwast ook heel goed gebruiken voor lipstick aan te brengen. Je kunt er ook heel erg goed een cut crease mee maken.





Buffing Brush






De Buffing Brush is voor het aanbrengen van minerale poeder of minerale foundation. Maar je kan hem ook gewoon gebruiken voor vloeibare foundation of poeder. Ik gebruik hem voor vloeibare foundation en hij brnegt het zo ontzettend mooi aan. Dit is echt mijn favoriete foundation kwast geworden. Hij brengt snel, egaal en dekkend aan en dat is precies wat ik wil hebben.





Starter Set





En dit is dan de Starter Set! Deze kostte ook €25,99. Een mooie set met 5 oogkwasten. Dit zijn de kwasten van links naar rechts: 


- Crease Brush

- Base Shadow Brush

- Accent Brush

- Pixel-Point Eyeliner Brush

- Brow Brush





Crease Brush






De Crease Brush is voor het blenden van je ogenschaduw in je crease. Hij is wat harder, waar door je ogenschaduw heel precies kunt aanbrengen. Je zou deze kwast ook heel goed voor concealer kunnen gebruiken. Deze kwast is eigenlijk dikker dan ik had verwacht. Maar hij werkt wel super goed !




Base Shadow Brush






De Base Shadow Brush is perfect voor het blenden van ogenschaduw in de crease. Hij is super fluffy. Het schijnt dan ook een dupe te zijn van de Mac 217. Ik vind hem echt heel fijn werken voor het blenden.





Accent Brush






De Accent Brush is bedoelt om heel precies mee te werken en om fijne lijntjes mee te maken.  Je zou er een lijntje mee kunnen zetten als eyeliner of voor onder de waterlijn. 





Pixel-Point Eyeliner Brush






De Pixel-Point Eyeliner Brush is een hele dunne kwast voor het zetten van een (gel) eyeliner. De kwast werkt echt super fijn en kan eyeliner heel precies aanbrengen. Het is mijn favoriete eyeliner kwastje. 





Brow Brush






De naam zegt het al, het is een kwast voor je wenkbrauwen bij te tekenen. De kwast is best wel dik, maar als je wat dikkere wenkbrauwen hebt, zou je er dus wel snel mee kunnen werken. Deze kwast brengt wenkbrauwpoeder heel erg fijn aan. Het is een lekker kwast, alleen vind ik dat je er dus niet heel precies mee kunt werken.




En dit waren ze dan, al mijn nieuwe RT kwasten. Ik ben natuurlijk heel erg blij met deze geweldige kwasten en ga er nog heel lang plezier van hebben. Ik raad je deze kwasten echt aan als je opzoek bent naar professionele kwasten niet niet heel duur zijn. Ik heb deze kwasten besteld op http://www.themakeupspot.nl




Ik hoop dat jullie deze review leuk vinden.






xoxo Charmayne

Proudly designed by Mlekoshi playground