Waarom het handig is om meer soorten maskers te hebben ♡

zaterdag 22 oktober 2016


Vandaag ga ik jullie vertellen waarom het handig is om meerdere soorten gezichtsmaskers in je stash te hebben. Heb je een vette huid en heb je alleen maar maskers die indrogen? WRONG. 






Laat ik mijn huid nu even als voorbeeld nemen. Ik heb een hele vette huid. Maar heb ik alleen maar maskers voor een vette huid in mijn stash? Nee, dat zeker niet. In de winter kan mijn huid namelijk op sommige plekken ook heel erg schraal zijn. Dan is het dus heerlijk om een voedend masker op te doen. Of als hij heel erg vochtarm is na een dag zonnen, dan is dat ook super lekker. Ik heb ook verschillende soorten maskers voor de vette huid. Zo heb ik de maskers die echt indrogen, maar ook een crème masker voor de vette huid. Voor als mijn huid verzorging nodig heeft, maar toch ook moet werken tegen puistjes. 





Heb je bijvoorbeeld een gecombineerde huid? Dan zou je ook kunnen multi-masken. Stel je hebt een vette T-zone en droge wangen, dan kun je een indrogend masker op je T-zone aanbrengen en een voedend masker op je wangen. Dat is nu helemaal in. Veel mensen doen het tegenwoordig. Door het weer zou je huid ook kunnen veranderen. Na een koude dag heeft je huid bijvoorbeeld iets meer voeding nodig. Het is net wat je huid nodig hebt op dat moment. 





En natuurlijk hoef je niet allemaal dure maskers te kopen. De basic Kruidvat maskers (bijvoorbeeld) zijn al goed genoeg. Zo vaak gebruik je het misschien niet, dus dat is dan super zonde. Het is wel handig om meerdere maskers van je huidtype te hebben wat je meestal heb, zoals bij mij dus vet. Ik kan lekker wisselen tussen verschillende soorten maskers voor de vette huid. Het kan ook heel goed zijn dat je huid altijd wisselt. Dan heb je weer een droge huid en dan is het weer iets vettiger. Als je dat van jezelf weet, is het wel handig om echte maskers te kopen. Of inderdaad te multi-masken. 





Mijn favoriete maskers zijn van Lush en The Body Shop. Van Lush zijn ze heerlijk vers en doen ook echt hun werk. The Body Shop heeft een aantal weken geleden een hele nieuwe masker lijn uitgebracht die echt heerlijk is. Zeker de moeite waard om die eens te proberen. 




Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vinden en er iets aan hebben. Het is heerlijk om even 1/2 keer per week een maskertje aan te brengen. Gun wat tijd voor jezelf !








xoxo charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground