Plog ♡ Ik wil slapen

dinsdag 20 september 2016







Vandaag begon al top. Ik had iets te lang door gesnoozed, dus toen voor de vierde keer mijn wekker ging, schrok ik en moest ik dus meteen mijn bed uit. Niet echt heel lekker wakker worden om 6 uur 's ochtends. Snel aankleden, gezicht wassen en eten en meteen door naar de trein. De ochtend voelde dus echt super kort. Heel raar, want meestal ga ik ook gewoon om dezelfde tijd uit bed, maar dan ben ik gewoon al wakker. In de trein zag ik weer een hele mooie zonsopgang. Dat zie ik bijna wel elke dag en ik vind het echt super mooi. Het was vanochtend trouwens best wel fris. Koud wil ik ook niet zeggen, want we hebben nog heerlijk weer voor de tijd van het jaar. In de trein zat ik echt met een gevoel van uhhg ik heb zo geen zin in vandaag. Ik was ook zo ontzettend moe. Maar achteraf viel het allemaal mee.





Ik ben als ik het eerste uur gewoon moet beginnen altijd om 10 voor 8 al op school. Het komt anders niet uit met de trein, anders kom ik echt stipt half 9 aan en dat wil ik dus ook niet. Dan maar lekker op tijd, kon ik nog even wat meer wakker worden. En als mijn trein dan een keer vertraging heeft, ben ik niet te laat. de rest van de klas neemt wel altijd een trein later en hun waren dus allemaal te laat. Dat risico wil ik gewoon niet nemen en ik vind het prima zo. Dat half uurtje maakt me ook niks uit en anders is het ook echt super druk in de bus. Daar heb ik dan ook echt geen zin in. 





Mijn eerste les van Schoonheids Verzorging Theorie (SVT) Die les gaat op zich altijd wel snel. Meestal is het alleen maar een beetje mee typen/schrijven en luisteren. Ik ben dus echt zo'n iemand die dus geen aantekeningen kan maken op mijn laptop. Ik vind dat te slordig enzo en dan kan ik dingen weer niet vinden. Al dat gedoe heb ik geen zin in. Ik hou ervan om alles gewoon op papier in een schrift te zetten. Zo onthou ik ook iets meer. Ik heb het dit jaar ook slim aangepakt. Ik heb aparte schriften voor elk vak. Eentje voor de opdrachten en eentje voor de aantekeningen. Zo heb je niet alles door elkaar. Ik hou wel van een beetje orde :) Na SVT hadden we aromatherapie. Echt super lekker, alleen niet zo handig, want ik werd er alleen maar nog vermoeider van. Dan lig je lekker onder een dekentje, je word gemasseerd en er wordt gewoon een hele behandeling bij je gedaan. En dan moet je weer wisselen en aandacht tonen en nadenken. Dat is niet echt heel erg fijn. Mijn aandacht is dan gewoon een beetje minder, omdat ik zo moe ben. Daarna hadden we ook nog eens Nederlands en toen was ik echt gaar. Gelukkig was dat ook een beetje luisteren. We hadden van half 9 tot 14:00 uur les en we hadden serieus maar een kwartiertje pauze. Op zich wel lekker zodat we door kunnen gaan, maar het is wel echt kort hoor. Maar ach, gelukkig is het maar een keer in de week. 





Eindelijk in de trein onderweg naar huis. Ik luister altijd lekker een muziekje en zit een beetje op mn mobiel te klote. Het is altijd wel druk in de trein, maar in Beverwijk en Uitgeest stappen veel mensen uit, dus dan kun je wel lekker zitten. Toen ik om 15:17 aan kwam bij Alkmaar Noord, gingen we meteen even door naar mijn oma om mijn 2 (van de 4)  hondjes op te halen die daar even een paar uurtjes waren. Ik vroeg oma om een tosti, want die van haar zijn de lekkerste van de hele wereld. En ik had echt super honger. Op school had ik 2 broodjes gegeten en toen ik uit was crackers, een koekje en een appel, maar ik stond echt nog te shaken. Terwijl ik dat eigenlijk altijd mee heb en nooit honger heb. dus dat was echt heel erg fijn en super lekker. Toen we thuis waren, kakte ik echt in. Ik ging op mijn laptop nog een beetje inspiratie opdoen voor een nieuwe layout voor mijn blog, maar ik viel steeds bijna weg. Ik ging dus even op bed liggen en heb lekker geslapen.










Na het eten ging ik nog even sporten. We hebben thuis een loopband, dus dat is echt super chill. Ik loop altijd 16 minuten. 1 minuut op 6 km/uur en dan 15 minuten lang 8 km/uur. Tenminste, ik denk dat het km/uur is, er staat 8 dus dat neem ik aan. Best pittig, maar ik hou het vol. Daarna ga ik nog krachttraining doen op een matje. Dat duurt ook nog zo'n 15 minuten. De krachttraining heb ik zelf verzonnen. Ik had geen inspiratie nodig door mijn trampoline verleden. Daar werden we echt afgemat met kracht. Heerlijk. Ik weet dus heel veel oefeningen zelf, maar meestal doe ik dezelfde dingen. Ik probeer 3 keer per week te sporten. Het is me al een week gelukt, maar ik denk dat het wel steeds gaat lukken. Het is niet perse dat ik wil afvallen, maar ik wil gewoon niet meer aankomen. En ik wil gewoon weer lekker bewegen. Na het sporten heb ik snel gedoucht en daarna gingen we naar een kledingparty. Ik heb niks gescoord, maar zaterdag ga ik wel lekker shoppen. Dan is er Shopping Night in Alkmaar en de meeste winkels hebben dan leuke kortingen. De winkels zijn dan tot 23:00 uur open en het is altijd super druk en gezellig. En tja, net heb ik mijn kamer lekker opgeruimd, want ik kan echt niet tegen rommel en nu ben ik dit aan het typen. Ik ga straks ook lekker naar bed. Morgen kan ik een beetje uitslapen, dan gaat de wekker 'pas' om half 8. Morgen heb ik stage, dus lekker geen school, maar wel een lange dag. 




Ik hoop dat jullie deze plog leuk vinden. Weltrusten !






xoxo Charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground