Mijn liefde voor ♡ Lush

zaterdag 21 mei 2016


Op mijn blog zien jullie vaak producten van Lush voorbij komen. Ook heb ik het er best we vaak over in artikelen die te maken hebben met de huid. Ik vind Lush echt een top merk en ik ga jullie vandaag uitleggen waarom. 





Wat is Lush nou eigenlijk? Dit zegt Lush over zichzelf: 

''Wij gebruiken alleen de beste essentiële oliën (die je ruikt zodra je in de buurt bent van onze winkel), een overdosis verse groenten en fruit (mmm!) en we nemen het milieu en de dieren serieus (ons hart gaat er sneller van kloppen). We houden ervan dat onze medewerkers een 'groen hart' hebben en we geloven in actievoeren samen met onze klanten. Niet alleen om zo onze doelen te bereiken, maar omdat het bovendien inspirerend én leuk is.
Van het bedenken van het product tot het inkopen van de ingrediënten en de prachtige, recyclebare verpakkingen - eerlijk en ethisch produceren staat bij ons voorop. Zo kun je er zeker van zijn dat alles we maken vegetarisch is, handgemaakt en vrij van mens- en dierenleed.
Onze cosmetica…
Is vers, handgemaakt en vol fruit, groenten en essentiële oliën.


Is proefdiervrij, 100% vegetarisch, 100% heeft een palmolie-vrije zeepbasis en 85% is vegan.

Is verpakt in gerecyclede of makkelijk recyclebare verpakking. Zo’n 35% is onverpakt (wij noemen het liever naakt).

Bevat alleen conserveermiddelen als het nodig is. Ongeveer 65% van onze producten conserveert zichzelf en ongeveer 7% van onze producten bevat 100% natuurlijke ingrediënten.

Wij geloven...
In het maken van effectieve producten van verse*, biologische* groenten en fruit, de beste etherische oliën en veilige, synthetische ingrediënten.


In het kopen van ingrediënten van bedrijven die niet op dieren testen en in het vrijwillig testen van onze producten op mensen.

In het zelf bedenken van onze eigen producten en geuren. We maken ze vers en met de hand en gebruiken zo weinig mogelijk of geen conserveringsmiddelen en verpakkingsmaterialen. We vertellen je wanneer de producten gemaakt zijn.

In blije mensen die blije producten maken, die hun gezicht met liefde op de producten laten zetten en die hun moeders graag trots maken. 

In lange baden met kaarslicht, samen douchen, massages en het verspreiden van heerlijke geuren.

In het recht om fouten te maken, alles te verliezen en opnieuw te beginnen.

Dat onze producten hun geld waard zijn, dat we winst mogen maken en dat onze klanten altijd gelijk hebben.

* Wij geloven ook dat woorden als ‘vers’ en ‘biologisch’ meer zijn dan marketingtermen.''














Ik hoorde voor het eerst van Lush door 2 meiden uit mijn klas. Ze hadden het erover en ik werd nieuwsgierig. Wat is dat dan? Dacht ik. Ik keek op hun site en werd gelijk verliefd. Vooral op de lipscrubs. Ik wist nieteens dat dat bestond, dus ik was helemaal mind-blown. Ik weet ook nog dat dat mijn eerste Lush product was die ik kocht. Achteraf denk ik: wauw dat ik niet alles gekocht heb. Maar ik was gewoon zo overspoelt door alle lekkere producten, dat ik door de bomen het bos niet meer zag.








Ik bleef dagelijks lekker rondkijken op de site en ging reviews opzoeken. Ik werd steeds meer verliefd op de producten van Lush. Ik vind het gewoon zo geweldig hoe ze het allemaal maken met al die verse ingrediënten. Mascha van Beautygloss heeft ook een keer de Lush fabriek bezocht en in die video zie je hoeveel verse ingrediënten ze daar gebruiken en hoe alles wordt gemaakt.
















Maar de reden waarom ik zoveel van Lush hou? Omdat elk product gewoon WERKT. Elk product die ik tot nu toe gebruikt heb, deed gewoon precies zijn werk goed. Verse producten zijn ook hele goede werkstoffen. Elk maskertje, reiniger en toner was gewoon preciers naar wens. Dan heb je natuurlijk nog de zepen en dergelijke en die vind ik ook heerlijk. Niet allemaal, maar dat komt meer door de geur. Ik had een keer het haarmasker Roots van Lush en mijn haar is er veel beter van gaan groeien. Maar haar groeit namelijk heel erg langzaam, tot niet. En toen is het opeens veel sneller gaan groeien. Ook met de reinigers, maskers en toners, die hebben ook allemaal stuk voor stuk mijn huid verbeterd. In mijn stash zitten dan ook best wel veel producten van Lush. En het leukste is ook dat het allemaal prima betaalbaar is. Ook alle bath bombs en bubble bars vind ik heerlijk en fascinerend. 








Nog een paar leuke weetjes:


We geloven in eerlijkheid over ieder ingrediënt dat we in onze producten gebruiken.
We gebruiken meer dan 260,000,000 rozen per jaar, gedroogd, vers, als absolue of olie.
We gebruiken per jaar 8,000 bossen verse bloemen in onze producten.
Pete Miles haalt vers zeewier uit de Poole Quay en levert deze af bij onze fabriek een paar kilometer verder op.
We persen 20,000,000 Sicilaanse citroenen uit op jaarbasis en verwerken deze in onze producten.
We kopen houtskool bij The Dorset Charcoal Company. Ze maken duurzame, lokale houtskool en zorgen voor een goed beheer van de bossen.
60% Van alles dat we maken bevat tenminste één biologisch ingrediënt.
We gebruiken 50 ton fruit en groente in onze verse, handgemaakte cosmetica. Per jaar!








En tja, daarom hou ik zoveel van Lush. Ik zal binnenkort een artikel maken met mijn favoriete Lush Producten. Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vinden. Onbekend met Lush? Neem dan zeker even een kijkje op hun site en snuffel alles eens door. Je zult zeker wat lekkers vinden ! 







xoxo Charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground