Lente Tag ♡

zaterdag 26 maart 2016


Aangezien het morgen Pasen is, dacht ik dat het wel leuk zou zijn om een leuke tag te doen over de lente. Het is al een tijdje officieël lente en Pasen hoort er gewoon bij, dus daarom vandaag deze tag. Het zijn 10 leuke vragen over de lente die ik voor jullie ga beantwoorden.





Wat is de eerste gedachte die bij je opkomt bij het woord 'lente'?


Een beetje zonneschijn, bloemen en vrolijkheid. Dat zijn de eerste woorden de bij mij opkomen. Ik vind het heerlijk als het zonnetje weer gaat schijnen. Het hoeft niet perse warm  te zijn (liever wel natuurlijk ^^ ), maar als de zon schijnt voel ik me gewoon al vrolijker. Ik kom ook veel beter mijn bed uit als het 's ochtends gewoon licht is. En de bloemen, daar word ik ook vrolijk van. Een typisch kenmerk van de lente. De dagen worden ook steeds weer langer en ik merk ook dat het nu al een tijdje 's avonds ook veel langer licht blijft. Heerlijk !







Als de lente een geur zou hebben, hoe zou die dan ruiken?


Heel erg fris. Ik denk dan altijd meteen aan gemaaid gras en alle lekkere bloemen. Niet dat ik daar aan moet gaan ruiken, want ik heb hooikoorts, dus dan blijf ik niezen. Maar het doet mij altijd een beetje denken aan gras, bloemen of een bos. Lekker fris. Net zoals een lekker schoon beddengoed. 







Wat is je favoriete lente nagellak kleur?


Na alle donkere kleuren die ik in de winter draag, vind ik dat het in het voorjaar weer tijd word voor een mooie lichtroze kleur. Niet dat ik echt vaak nagellak draag ofzo, maar anders zou ik zeker gaan voor een lichtroze of nude kleur. 











Wat is je favoriete lentebloem?


Ik hen eigenlijk niet echt een favoriete bloem, omdat ik van alles moet niezen enzo. Ik vind ze wel allemaal heel erg mooi. Maar degene die me echt aan de lente laten denken zijn natuurlijk de narcissen en de krokussen. Ik zie ze nu ook al weer een tijdje overal staan en ik word er zo vrolijk van. Zo mooi al die bloemen !













Welke lentetrend (make-up, fashion of beide) spreekt jou het meeste aan dit jaar?


Ik vind qua fashion de pastelkleuren super leuk. Vooral dat blauwe en roze wat nu helemaal in is. Ik vind het echt 2 prachtige kleuren en heb ook al een paar items in die kleuren gekocht. Met make-up is er volgensmij niet echt een trend. Colour Correcting is nu wel helemaal hot, maar of het nu echt iets is voor de lente. Ik vind wel dat je in de lente allemaal leuke kleurtjes weer kunt gebruiken. Een mooie roze lippenstift of een wat donkerdere blush. 







Wat is je favoriete lente parfum?


Ik heb een hele lekkere, bloemige parfum in mijn stash en dat is Floral Drops van Dolce & Gabana. En de groene parfum van Tommy Hilfiger vind ik ook echt een hele fijne lente geur. Misschien komt dat ook doordat ik hem voor mijn verjaardag heb gekregen en dat in de lente is. Ik ben namelijk jarig in april (yay, bijna). 







Houd jij een lente schoonmaak?


Hell yes. Ik hou echt van mijn hele kamer opruimen en schoonmaken. Ik doe het trouwens ook wel bijna elk seizoen. Maar vooral in de lente en herfst. en dan voornamelijk mijn kledingkast. Ik trek dan al mijn kleding uit mijn kast en zoek het uit en verwissel het meteen. Daarmee bedoel ik dat in de lente de T-shirts en topjes weer gaan hangen en de truien ergens ver verstopt gaan en in de herfst doe ik dat natuurlijk andersom. Ook zoek ik alles meteen uit en vraag ik mezelf dan ook vaak af van: Heb ik dit nou echt vaak aangehad? Ik kijk de laatste tijd wel echt kritisch. Ik heb de vorige keer ook heel erg veel lekker weggegooid. Ik ga dat eerdaags weer doen en dan lekker weer shoppen. Met het opruimen van mijn kamer doe ik dat ook, alleen ga ik dan geen nieuwe dingen shoppen natuurlijk. Alle kastjes weer even uitzoeken, opruimen en schoonmaken. Natuurlijk maak ik mijn hele kamer ook schoon, maar dan echt goed schoon. Normaal haal ik er 1 keer in de week een doekje doorheen, maar dan maak ik hem echt goed schoon. Dus ook even alle kastjes wegschuiven, dat soort dingen. 









Wat is je favoriete lente accessoire?


In de lente gaat natuurlijk veel vaker het zonnetje schijnen, dus haal ik mijn zonnebril weer tevoorschijn. Ik heb in februari een hele leuke nieuwe gekocht die ik dit jaar lekker vaak ga dragen. Ik heb hem toen voor mijn vakantie naar Thailand gekocht en heb hem toen vaak gedragen natuurlijk. Ik kan nu echt niet meer wachten om hem te gaan dragen. Als het wat lekkerder weer word vind ik een leren jas ook altijd echt geweldig. Echt een lente musthave die ieder jaar weer terug komt. Ik kan ook echt niet wachten om mijn jas weer te gaan dragen.








Heb je nog leuke plannen tijdens de Meivakantie of de vrije dagen? (Pinksteren, Pasen, Hemelvaart)


Jazeker, met Koningsdag ga ik met vrienden naar Slam FM. Lekker feesten met zn alle. Met Pasen ga ik met mijn vriend een dagje naar Texel rijden op de scooter, echt super leuk. En voor de rest ga ik niet echt veel doen. Lekker genieten van mijn vrije dagen en tijd doorbrengen met mijn lieve vriendje. En natuurlijk bloggen !







Omschrijf je favoriete lente outfit


Mijn favoriete lente outfit is iets met lichte kleren, dus bijvoorbeeld die pastel tinter of lichtgrijs/wit. Met natuurlijk een zonnebril en leren jas. Dus bijvoorbeeld witte gympen met een lichte spijkerbroek, een grijs/wit shirt en een leren jas, zonnebril en een mooie make-up op. Oh en in de lente vind ik het ook altijd weer leuk om mijn haar wat meer te blonderen. Niet alles, maar highlights. Dat is mijn perfecte lente outfit.









En dit waren alle vragen van de lente tag. Ik hoop dat jullie hem leuk vinden en neem hem vooral over. Wat is jullie favoriete ding aan de lente?






xoxo Charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground