Stash opgeruimd ♡ oogmake-up

woensdag 9 december 2015


Laatst ging ik mijn make-up la eens schoonmaken en toen zocht ik meteen een paar dingen uit. Het werd steeds meer en eigenlijk waren het alleen maar oog producten, dus ik dacht: Laat ik er een artikel van maken. Op zich hele fijne producten, maar nu is het echt tijd dat ik ze weg doe en ik vertel ook waarom. 













Dit palette van Sleek heb ik echt nooit gebruikt. Heel zonde, ik weet het maar de kleuren spraken mij gewoon niet aan. Ik vroeg ze ooit eens voor kerst, want op de site vond ik ze echt geweldig, maar uiteindelijk was het toch geen succes. Helaas, want ik hoorde er allemaal goede verhalen over. De pigmentatie is top, het palette is veelzijdig en met een handige spiegel, maar het is gewoon niet mijn ding.











Nog een palette van Sleek. Dit is de Oh So Special. Ik had hem samen met het Storm palette gekocht, maar ook deze vind ik niet mooi. Vooral omdat er ook roze in zit enzo. Ik gebruik die kleuren simpelweg gewoon niet. Ik hou meer van de nude paletten. Heel jammer, maar ik hoop dat ik er andere mensen wel heel erg blij mee kan maken. 





Het Make Up Acedemy Undress Me Too palette geef ik ook weg. Het is een dupe van Naked 2 en die heb ik al (een neppe tenminste) dus ik pak hem gewoon nooit. Het is een erg mooi palette als je inderdaad een dupe wilt van Naked 2, maar het is mijn ding gewoon niet. Maar ook zeker een mooi palette voor everyday.





Ook dit palette van MUA doe ik weg. Deze gebruikte ik al helemaal nooit. Eigenlijk alle dingen die ik weg gooi gebruik ik niet, dus dan geef ik ze liever weg in plaats van dat het maar in de weg ligt in mijn stash. Eerst had ik zoveel keuze uit zoveel paletten, nu heb ik gewoon een paar favorieten. En het liefst wil ik nu ook geen goedkope make-up meer. Ik merk dat ik alle duurdere producten nog heb en de budget producten langzaam verdwijnen uit mijn stash. Ik spaar dus liever wat langer voor een wat duurder en mooier product, dan dat ik voor €20 5 beautyproducten haal die ik toch uiteindelijk weg gooi.









Van dit duo gebruikte ik eigenlijk altijd alleen de donkere kleur. Ik deed hem dan in mijn arcadeboog en in de buitenste ooghoeken om een beetje schaduw te creëren. Heel mooi, maar ik gebruik liever een palette waar alles in een in zit. Ik ben een beetje klaar met losse ogenschaduws. Ik gebruik ze toch nooit en liggen ze maar een beetje in mijn stash. Dus deze gaat lekker weg.









Ook deze losse ogenschaduw van Catrice gaat weg. Het is een hele mooie highlighter voor in je ooghoeken, maar eigenlijk is hij iets te. Het is geen subtiele glans, maar echt GLITTERS. Met heel veel fall-out, dus voor je het weet heb je glitters over je hele gezicht en dat wil je natuurlijk niet. En om dezelfde reden dat ik alles in een palette wil.









Nog zo'n ogenschaduw van Catrice, maar dan een mooie rose gouden. Hij was eerst heel mooi toen de gouden gloed erop zat, maar nu is hij helemaal niet meer zo mooi en het pigment neemt af. Heel erg zonde, want de kleur vond ik heel erg mooi. Maarja, nu heb ik wel een excuus om het Naked 3 palette te kopen. Want roze heb ik niet in mijn stash :)





Vroeger, toen ik een jaar of 7 was, kreeg ik deze van mijn moeder met een blauwe ogenschaduw. Blauw was toen helemaal in ofzo denk ik. Ik heb hem al die tijd bewaard omdat ik dacht dat ik hem ooit misschien nog wel eens zou gebruiken.. Haha, nee. Heel af en toe heb ik hem nog wel eens als eyeliner gebruikt, maar nu is het echt tijd om hem weg te gooien. Ten eerste omdat hij al zo oud is en ten tweede omdat ik hem toch nooit pak. Dit is dan natuurlijk wel een product die ik gewoon weg gooi en niet weg geef. 









Voor mijn diploma uitreiking had ik deze nepwimpers van Catrice gekocht. VERSCHRIKKELIJK. Ze zagen er echt niet uit. Ze zijn echt veel te lang en je ziet duidelijk dat ze nep zijn. Echt heel erg lelijk. Misschien had het er ook mee te maken dat het de eerste keer was voor mij om nepwimpers op te doen en dat lukte ook niet. Maar ze waren echt veel te lang, terwijl ik zelf juist hele lange wimpers heb. Heel erg jammer, dus toen deed ik maar gewoon mascara op. Toch wil ik nog een keer mooie, niet te opvallend neppe, nepwimpers op. Heeft iemand suggesties?




En dat waren al de producten die ik weg deed uit mijn stash. Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vinden. Zoek jij je stash vaak uit? Let me know !






xoxo Charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground