Mijn nagelverzorgings routine december 2015 ♡

woensdag 23 december 2015


Het is natuurlijk altijd goed om je nagels goed te verzorgen, maar in de winter hebben ze wel iets meer aandacht nodig. Vandaag deel ik met jullie mijn nagelverzorgings routine om je nagels lekker te verwennen. 






Ik begin met het vijlen van mijn nagels. Alle oneffenheden even weghalen, ze weer in model vijlen of om ze iets korter te maken. Dat kun je doen met elke vijl die je wilt, dat maakt namelijk helemaal niks uit. Deze op de foto die zijn van de Primark en doen het prima. En ze zien er leuk uit. Zorg ervoor dat je met dunne nagels niet te hard vijlt en niet gaat 'zagen'. Sommige mensen zeggen dat dat makkelijk kan, maar dat is niet bij iedereen zo. Als je stevige nagels hebt, zou het wel kunnen, maar met dunne nagels die heel broos zijn zou ik het niet doen. 





Na het vijlen scrub ik mijn handen lekker om alle dode huidcellen te verwijderen. Je handen worden hierdoor super zacht. Ik doe dit voor het lakken, omdat anders misschien de korreltjes in de nagellak gaan zitten als het nog niet helemaal droog is. Ook hier kun je elke willekeurige scrub gebruiken die je maar wilt. 





Na de scrub verzorg ik mijn nagelriemen met Lemony Flutter van Lush. Een heerlijke nagelriemcrème die je nagelriemen echt heel goed verzorgd. Ik laat ze crème even intrekken en daarna duw ik met een bokkepootje mijn nagelriemen naar achter, zodat mijn nagels weer lekker kunnen groeien en mijn nagelplaat groter word, zodat het lakken straks beter gaat. Alle velletjes zijn dat ook weg, dus dat bevordert het lakken ook. 





Voordat je gaat beginnen met lakken is het nodig om de nagelplaat te ontvetten, anders pakt de lak niet goed. Je kunt dit doen met nagellak remover of alcohol. Zorg ervoor dat de hele nagel vet vrij is. Dus ook goed de nagelriemen en de nagelwal meenemen. Zo pakt de lak het beste en zien je nagels er dus ook een stuk mooier uit. 





Om mijn nagels een boost te geven gebruik ik deze nagel balsem van Trind. Het is een soort maskertje voor je nagels wat je moet aanbrengen en eventjes 2/3 minuutjes in moet laten trekken. Je hoeft het er daarna niet af te halen, maar je kunt het gewoon inmasseren. Moet je je nagels daarna weer schoonmaken met nagellakremover of alcohol? Nee dat hoeft niet, je kunt hier overheen gewoon lakken. 





Nadat ik het nagelbalsem heb ingesmeerd, ga ik door naar de Trind nail repair. Dit is de beste nagelverharder die ik ken. Hij maakt mijn dunne/broze nageltjes KEIhard. Ook laat hij ze er super mooi uitzien, omdat er een prachtige glans in zit. Wat er zo goed is aan deze nagelverharder is dat hij in de nagel trekt, dus hij doet ook nog echt voor iets. Je kunt hem ook gebruiken als een kuurtje. Je moet dan 2 weken lang, elke dag deze nagellak opnieuw aanbrengen en dan zouden je nagels veel sterker zijn. 






De Trind nail repair gebruik ik als een base coat. Daarna lak ik mijn nagels in een willekeurige kleur. Ik koos voor dit leuke knalroze barbie kleurtje van Essie. Zorg ervoor dat als je je nagels lakt dat je niet je huid raakt. Dus bijvoorbeeld je nagelriemen of je nagelwal. Zo kan je nagel niet lekker door groeien en het ziet er ook heel lelijk uit. Probeer dus echt je best te doen met lakken, of gebruik daarna een wattenstaafje met nagellakremover om het weg te halen. Meestal doe ik geen topcoat, maar als ik het doe dan is het ook een nagelverharder. Ja, zo broos zijn mijn nagels.. Maar dan niet die van Trind, want dat vind ik een beetje zonde. Ik gebruik er dan eentje van Essence bijvoorbeeld. 





Als mijn nagellak dan echt helemaal droog is, smeer ik mijn handen nog lekker in met een handcrème. Je hebt ze al lekker gescrubt, dus om ze nog zachter te maken moet je ze vooral lekker insmeren. En in deze tijd zijn je handen natuurlijk ook wel droger, dus is het ook wel even lekker. De dagen na mijn routine smeer ik mijn nagelriemen nog elke dag in met Lemony Flutter, om ze lekker soepel te houden. Ze worden altijd zo droog bij mij in de winter, dus dit hebben ze wel echt nodig. 




En dit was mijn nagelverzorgingsroutine die ik de laatste tijd toepas om heerlijk verzorgde nagels te krijgen. Ik doe dit ongeveer een keer in de week. Hoevaak verzorgen jullie je nagels? 






xoxo Charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground