The Autumn Tag ♡

woensdag 4 november 2015


Vandaag een tag die helemaal over de herfst gaat. Van de dikke truien tot de geurkaarsen en door naar de chocomel. 10 leuk vragen over de herfst, waarop ik ijn antwoorden heb gegeven. 


Favorite thing about autumn?

Dat je alle lekkere dikke truien weer aan kunt. Tenminste, nu is dat nog leuk, maar meestal rond maart begint dat te vervelen. Maar nu vind ik het echt heerlijk. Ik kan ook niet wachten tot dat het lekker gaat regenen (op een zondag dan) en ik heb zelfs al zin in sneeuw. Maar wel allemaal in de vakanties, want om nou in die kou op de bus te wachten is ook niet heel erg fijn. Net zoals met de sneeuw, anders kom ik moeilijk op school met de trein. Dat denk ik tenminste. Maar oke, even terug naar de lekkere dikke truien. Het is zo fijn om me weer lekker te kunnen verstoppen in de over-sized truien en je lekker warm aan te kleden. Heerlijk gevoel :)








Favorite drink?

Warme chocolademelk natuurlijk ! Maar niet elke dag hoor, dan word het een beetje tè. Af en toe is het lekker, maar ik neem het wel ongeveer 2 keer per week ofzo. Wat ik ook heel lekker vind is thee, maar dat drink ik sowieso elke dag al, of het nou winter of zomer is. Maar in de herfst/winter is thee extra lekker en drink ik het ook meer. Ook om lekker op te warmen natuurlijk. Maar af en toe een lekkere warme kop chocomel met slagroom in de zomer kun je me ook niet mee straffen :)








Favorite scent/candle?

Ik vind Vanille altijd heel erg lekker en het doet me ook gelijk denken aan de heerlijke warme geur. Ik sla altijd heel veel vanille geurkaarsen in van Ikea en dan kan ik wel weer even vooruit. Ze gaan ook nog best lang mee. Ik hou niet zo heel erg van geurkaarsen, omdat de geur me meestal gaat irriteren. Dan vind ik het na een tijdje gewoon stinken en ben ik er wel weer een beetje klaar mee. Maar deze geur van de kaars valt reuze mee. Tuurlijk ruik je wel vanille, maar gewoon subtiel. Niet dat je hele kamer naar een vanillebom ruikt. Dat is natuurlijk ook niet lekker. Ik heb niet veel ervaring met de geurkaarsen van Ikea, maar ik vind ze tot nu toe echt top. Een lekkere geur die niet tè sterk aanwezig is. De enige geurkaarsen die ik van Ikea geprobeerd heb zijn de vanille natuurlijk en een grijze. Ik weet dus niet precies welke het is, maar er staan massagestenen op. Het is dus echt zo'n zen geur. Die vind ik ook heel erg lekker. Maar meestal neem ik gewoon de vanille, omdat die kaarsen wit zijn en dat bij mij kamer past. En gewoon... Het is vanille :)






Best lipstick?


Rode natuurlijk. Mijn favoriete rode lipstick die ik nu heb is Mac Relentlessly Red. In de herfst grijp ik altijd meer naar de donkerdere kleuren en mijn favoriete is dus rood. Vooral een beetje een wat donkerdere rood, maar ook weer niet bordeaux. En het liefste een matte natuurlijk. Met een lekkere grote grijze trui en een mooie rode lippenstift. I loooove that combo. Een outfit waarin je mij vaak gaat zien deze herfst. Maar door het koude weer worden je lippen matuurlijk ook weer wat droger en als je dat een matte lippenstift gaat dragen kan dat er een beetje raar uit zien. Dus ik scrub mijn lippen altijd iets vaker en blijf ze goed verzorgen zodat ik geen velletjes krijg. 







Go-to moisturizer?

Ik heb niet echt een go-to moisturizer, want dat heb ik niet echt nodig met mijn vette huid. Maar wel gebruik ik in de herfst/winter altijd een voedend serum onder mijn gewone crème. Meer heb ik ook eigenlijk niet nodig. Oh en soms voor wat extra voeding gebruik ik nog een héél klein beetje olie. Maar dat doe ik ook niet heel erg vaak. Af en toe na een scrubje en een maskertje. Heerlijk !




Go-to colour for the eyes?

Bruin, oftewel nude. En het liefst natuurlijk mijn geliefde Naked 2 palette. Ik heb al vaker geschreven over mijn Naked palette en zoals jullie misschien wel weten is het echt een favoriet. Ik kan ook niet wachten totdat ik het echte Naked palette heb, want deze is dus nep. Maar die ga ik zeker nog dit jaar kopen. Want ik moet hem gewoon hebben ! De echte is zo veel mooier ! Je kunt met dit palette een rustige everydaylook maken, maar ook een mooie, zware avondlook. Hij heeft over het algemeen alleen maar koele tinten, maar ook een paar warme. Er zitten matte en shimmertinten in. Echt een perfect palette voor iedereen !





Favorite music to listen to?

Ik weet niet wat het is, maar bij de woorden 'herfst' en 'muziek' in combinatie, moet ik altijd denken aan het album Red van Taylor Swift. Haar album kwam namelijk ook in de herfst  uit, dus ik denk dat ik er daarom aan moet denken. Ik heb ook altijd in de herfsttijd zin om naar dit album te luisteren. Het zijn gewoon leuke liedjes die bij de herfst passen.  






Favorite outfit to wear?






Het liefste een legging met een dikke trui en iets van hakken of leuke laarsjes. Lekker basic en je kunt daarmee een mooie make-up look maken met de rode lippenstift. Het liefst dus echt iets lekker warms. En thuis het liefste een lekkere dikke pyjama. Dan is mijn herfst helemaal goed !



Autumn treat?

Een lekkere warme/zachte sjaal of een dikke pyjama. Een sjaal vind ik in de winter altijd heel erg lekker, maar in de herfst draag ik hem meestel lekker binnen. En dan het liefst een hele grote en zachte sjaal. En dikke pyjama koop ik meestal bij de Primark. Dit jaar heb ik er ook alweer lekker eentje ingeslagen. Als ik uit school kom trek ik hem lekker aan. Heerlijk !






Favorite place to be?

In bad ! Met alle lekkere winterproducten die ze nu hebben bij Lush. Heerlijk opwarmen en lekker genieten. In de herfst/winter ga ik sowieso 1 keer per week in bad. In de zomer bijna nooit. Of ik douch lekker lang, dat vind ik ook fijn. Als het maar warm is ! Ik vind dus ook bij de verwarming zitten lekker, maar onze verwarming is niet zo groot, dus dan is het maar een lichaamsdeel (meestal mijn voeten) die warm worden. 






En dat waren al mijn antwoorden op de vragen van The Autumn Tag. Ik hoop dat jullie hem leuk vonden en neem hem vooral ook zelf over. Wat zijn jullie favorieten dingen aan de herfst?







xoxo Charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground