Review Lush Ocean Salt ♡

zaterdag 21 november 2015


Al een tijdje gebruik ik deze scrub met heel veel liefde, maar nog nooit had ik hem gereviewd. Laatst was hij op en natuurlijk moest ik een nieuwe hebben. En van deze nieuwe moest ik natuurlijk meteen foto's maken voor een review. Ik heb er al een paar keer over geschreven en gezegd dat ik hem heel erg fijn vond, maar nu ga ik jullie uitgebreid vertellen waarom dat zo is. 




Ocean Salt is een gezichts scrub, maar je kunt hem ook gebruiken voor je lichaam. Ik vind hem persoonlijker fijner voor mijn gezicht, omdat hij daar zo'n goed effect op heeft. Ik zal eerst maar eens even iets vertellen over Lush. Lush is een merk van verse, handgemaakte producten verkoopt. Het is allemaal super lekker en doordat alles zo vers is, is het ook super goed voor de huid. Ik hou van Lush, omdat alle producten die ik tot nu toe geprobeerd heb, ook echt zijn werk doen die ze moeten doen. Daarbij hoort ook deze geweldige Lush en ik ga jullie nu vertellen wat er zo geweldig aan is. 





Sorry, de foto is wat bewogen. Dat zie ik nu pas. Hier zien jullie de gebruiksaanwijzing en wat tips. Wat ik leuk vind van Lush, is dat als je 5 van zulk soort (of grotere) potjes weer inlevert, krijg je een gratis vers masker van hun. Super goed, want iedereen doet dat natuurlijk en dan worden je potjes weer hergebruikt !





En hier zien jullie hoeveel verse producten erin zitten. Ik vind het echt onwijs goed van Lush. Door de verse producten gaan ze wel iets korter mee dan andere producten, maar de tijd is lang genoeg als je het regelmatig gebruikt. Sommige dingen gaan bijvoorbeeld wel weer iets langer mee, zoals een toner. Maar een masker gaan dan weer wat korter mee. Op zich als het er nog goed uitziet en als het niet raar ruikt, kun je het gewoon nog gebruiken. 





Op de verpakking zit ook altijd een stickertje met wie het product gemaakt heeft, wanneer hij gemaakt is en tot hoelang hij houdbaar is. Heel leuk dat ze dat doen.




En dit is dan de scrub. Zoals je kunt zien zie je een voedende crème achtige substantie met erbovenop zeezout. Bij gebruik word dat vanzelf een beetje door elkaar gemixt, maar in het witte gedeelte zitten ook kleine stukjes zout, dus het is niet zo dat alleen het zout wat erboven op ligt al de scrub is. De scrub is lekker romig zoals je op de foto kunt zien. Het is dan ook een scrub die niet alleen de hoornlaag verdunt, maar hem ook meteen verzorgd. 





Er zit avocado en kokosboter in de scrub wat hem zo verzorgend maakt. Deze scrub is perfect voor bijna iedereen. Bij mensen met een droge huid om de velletjes weg te halen en de huid te voeden met de avocado en kokosboter. Mensen met een normale huid, voor hetzelfde als de droge huid, maar dan gewoon om de hoornlaag iets te verdunnen. En mensen met een vette huid die kunnen hem ook prima gebruiken. Door het zeezout word de huid juist meer gereinigd, door de mineralen die in het zeezout zitten, maar ook word de huid daardoor lekker gescrubt en verdun je dus de hoornlaag. Door de avocado en kokosolie word de huid ook niet iets verzorgd, zodat het zeezout je huid niet helemaal uitdroogt. Maar het is niet zo dat je huid er juist vetter van word of dat je poriën verstopt raken. Hij maakt juist heel goed schoon en is daarom perfect voor de vette huid. 





Er zijn heel veel redenen waarom deze scrub mijn favoriete is. Hij verdunt de hoornlaag op een milde manier. Maar hij voedt hem ook meteen. Bij de meeste scrubs is mijn huid zo erg strak getrokken doordat al het vet is onttrokken, maar bij deze niet. De scrub werkt ook nog eens reinigend, wat ik soms met mijn vette huid en mijn dagelijkse gebruik van veel foundation af en toe wel eens nodig heb in de week. Maar wat hij ook doet en wat ik erg belangrijk vind is dat hij mijn puistjes verminderd. Ik weet precies wat ik moet doen als ik veel puistjes heb of als er een op komt: Lush Ocean Salt pakken en scrubben maar. En de scrub ziet er misschien te grof uit, maar dat is hij echt niet. Hij is echt perfect. 





Zo, dat was mijn hele liefdes verklaring voor Lush Ocean Salt. Ik hoop dat jullie deze review leuk vonden en er iets aan hebben gehad. Wat is jou favoriete product van Lush?




Lush Ocean Salt kun je kopen bij de winkels van Lush en hij kost €12,95






xoxo Charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground