The Brush Tag ♡

woensdag 14 oktober 2015



Vandaag deel ik met jullie mijn antwoorden op de vragen van The Brush Tag. Een tag waarvan ik zelf de vragen heb verzonnen. De brush tag bestond namelijk nog niet, dus heb ik hem maar verzonnen. Het zijn 10 vragen over make-up kwasten. Lees snel verder voor de vragen/antwoorden.





Wat is je favorieten kwasten merk?


Mijn favorieten kwasten merk is Real Techniques. Mooie en vooral ook goede kwasten die ook nog eens redelijk betaalbaar zijn. Ik hou ervan ! Het enige nadeel vind ik dat je de kwasten niet allemaal los kunt bestellen. Het zijn veel pakketten en het is jammer als je er dan bijvoorbeeld maar eentje van wilt.Dan moet je hem of niet nemen of die andere allemaal niet gebruiken, maar dat is ook zonde. Dus dat is wel een min puntje. Zoeva heeft dat bijvoorbeeld niet, maar die kwasten zijn weer net wat duurder. Maar gelukkig vind ik elke kwast van Real Techniques top, dus voor mij maakt zo'n pakket niet uit.



 Beautyblender, yay or nay?


Een hele dikke YAY. Ik gebruik de Beautyblender bijna elke dag voor mijn foundation mee aan te brengen en mijn concealer mee in te werken. Echt een top spons die mijn foundation op een natuurlijke manier aanbrengt. Het werkt lekker en snel. Ik vind het resultaat er dan ook veel mooier uitzien dan als dat ik het met een kwast doe. Voor mij is het echt een topproduct in mijn stash.








Wat is je favoriete kwast om mee te shapen?


Ik was al een tijdje online opzoek naar een goede bronzerkwast. Uiteindelijk heb ik hem in mijn eigen stash gevonden.. Het is de Blush Brush van Catrice. Hij brengt bronzer precies en egaal aan. Je kunt er mooi mee blenden en hij is lekker budget !





Wat is je favoriete kwast voor foundation?


Zoals ik net al zei vind ik de Beautyblender fantastisch, maar als ik een kwast gebruik (wat ik ook nog wel regelmatig doe) is het de Buffer Brush van Real Techniques. Andere kwasten die laten strepen achter op mijn gezicht, deze doet dat niet. Door deze kwast ziet het er ook nog egaal uit en hij laat de foundation goed dekken. Hij buft het product goed in de huid. Maar wat dus het jammere is aan deze kwast is dat hij in een pakket zit en dus niet los verkrijgbaar is.





Als je maar een kwast zou mogen hebben voor je ogen, welke zou je dan kiezen?


 Ik denk dat ik dan toch zou gaan voor iets als de Mac 217. Die kwast zelf heb ik niet, maar wel de dupe van Real Techniques, namelijk de Real Technique Base Shadow Brush. Zodat je een mooie basis aan kunt brengen, schaduw kunt maken in de crease en goed kunt blenden. Highlighter kun je er ook nog wel mee aanbrengen op je wenkbrauwbot, meer heb je eigenlijk niet nodig. Alleen moet je hem wel vaak schoonmaken dan :)







Hoe reinig jij je kwasten?


Als ik mijn kwasten tussendoor was, dan reinig ik ze met kwastenreiniger. Ik doe dan een beetje op een tisseu en ga er mijn mijn kwast overheen. Dit doe ik alleen bij mijn kleine kwasten, bijvoorbeeld die ik voor mijn ogen gebruik. Als ik ze echt goed ga wassen gebruik ik de kraan, babyshampoo en mijn hand. Ik maak de kwasten eerst nat en knijp ze een beetje uit, dan doe ik de babyshampoo op mijn hand en wijf er met mijn kwast overheen, afspoelen (bij foundation kwasten gebruik ik meestal nog een keer babyshampoo om goed alle foundation eruit te krijgen) en weer goed uitknijpen. Ik laat ze altijd een tijdje drogen. Meestal doe ik het 's middags rond een uurtje of 1 en de volgende ochtend gebruik ik ze pas weer. Ik laat ze liggend drogen op een handdoek. Niet rechtop zetten ! Dan kunnen er haren uit je kwast gaan vallen en dat wil je natuurlijk niet hebben. 



Hoevaak reinig jij je kwasten?


Niet heel vaak. Mijn ogenschaduw kwasten maak ik dan wel 'regelmatig' schoon met kwastenreiniger, maar echt wassen doe ik echt maar heel soms. Alleen als ik er zin in heb, maar dat heb ik nooit. Ik weet dat het niet echt hygiënisch is, maar ik gebruik ze zelf alleen maar. Laat ik zeggen dat ik een keer in de 3 maanden mijn kwasten goed reinig? Ik weet het echt niet, haha. Maar ik heb het laatst gedaan en vanaf nu ga ik het bijhouden. Ik ga proberen om eens in de maand het te doen. Eigenlijk moet het elke week, maar daar heb ik allemaal geen tijd voor hoor :P



Gebruik je een kwastje voor je lippen?


Nee, ik gebruik altijd het product zelf. Mac lippenstiften zijn meestal scherp van zichtzelf dus kan ik goed de lijntjes trekken. Voor de rest gebruik ik geen andere lippenstiften. Een kwastje lijkt me juist meer gedoe, ook met schoonmaken. Ik doe het liever gewoon snel en met het product zelf. 



Welke kwast gebruik je voor je wenkbrauwen?




 Voor mijn wenkbrauwen gebruik ik de Real Techniques Brow Brush en een wenkbrauwenkwastje van Anastasia Beverly Hills. Er staat het nummer 15 op, dus ik denk dat ie zo heet (?) Hij zat in het Anastasia Beauty Express kitje. De RT kwast gebruik ik voor de 'binnenkant' en de Anastasia kwast gebruik ik voor de lijntjes en hoekjes te tekenen. Ik teken mijn wenkbrauwen nooit buiten de lijntjes. Je hebt ze niet voor niets in die vorm gekregen :)




Waar koop jij je kwasten meestal?


Real Techniques is hier in Nederland niet in veel winkels tekoop, dus ik bestel ze bij http://www.themakeupspot.nl. Snelle verzending en gaat altijd goed. Veel kwasten/beautyproducten bestel ik op die site. Het is goed overzichtelijk en je kunt ook punten sparen, maar het is niet helemaal duidelijk wat je daar mee kunt doen. 




En dit was mijn Brush Tag, ik hoop dat jullie hem leuk vonden en neem hem vooral over ! Wat is jullie favoriete kwast?






xoxo Charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground