Review Catrice All Matt Plus Foundation ♡

woensdag 30 september 2015


Al een tijdje gebruik ik deze foundation in vlagen, maar nog nooit heb ik er een review over gemaakt. Daar word het nu dus tijd voor ! Vandaag dus de review van deze budget foundation van Catrice.



Zoals ik al zei gebruik ik deze foundation al een tijdje in vlagen. Soms wisselde ik weer, maar bijna elke keer viel ik weer terug op deze. Dat gebeurde laatst dus weer en besloot maar eens een review te maken. Het is de Catrice All Matt Plus foundation die belooft een matte finish te hebben. Ook staat er dat hij 18 uur zou moeten blijven zitten. Ik heb hem in de lichtste kleur, 010 Ivory. En natuurlijk zijn er ook donkerdere kleuren beschikbaar.




De foundation zit in een glazen flesje met pompflacon. Hygiënisch en werkt lekker makkelijk. Door de ervaring die ik heb met deze foundation weet ik dat je niet alles eruit kunt pompen. Maar met het plastic buisje kun je het laatste beetje er gelukkig uitschrapen. Er zit ook een dop op, waardoor het pompje niet zomaar ingedrukt kan worden. Erg handig voor onderweg op op reis. Of natuurlijk voor gewoon in je stash. 




Deze foundation belooft lang te blijven zitten (18 uur) zonder te gaan glimmen. Hij zou dus perfect moeten zijn voor de mensen met een vette huid. Ook zou hij licht reflecteren en een egale look geven.  Hij hydrateerd, is olie vrij en dermatologisch getest. 



De ingrediënten




De foundation is niet heel vloeibaar, maar ook niet te dik. hij is precies goed en brengt daardoor ook heel erg lekker aan. De kleur past op dit moment precies goed bij mijn huid en dat is dan ook de reden waarom ik deze foundation weer gepakt heb. Voor de zomer is deze foundation te licht, maar voor de winter meestal iets te donker. Dus voor nu is hij perfect. 



Mijn hand zonder de foundation



Mijn hand met de foundation



Zoals jullie zien bedekt de foundation mijn hand aardig goed. Wat mij ook heel erg opvalt is dat je mijn poriën een stuk minder ziet. Ik vind hem wel een beetje aan de rode/oranje kant, maar op je gezicht zie je daar helemaal niks van. Op de foto trouwens ook niet echt, maar in het echt was het wel zo. 




Ik ben heel erg te spreken over deze foundation en vind hem echt een toppertje voor zo'n budget prijs. Nee, hij blijft niet de hele dag mat, maar dat is met geen een foundation zo bij mij. Wel blijft hij de hele dag prima zitten. Af en toe gewoon even bijpoederen en klaar is kees. Ik raad deze foundation iedereen aan die wel wat extra dekking op zijn gezicht wilt hebben. 



Deze foundation kun je kopen bij de Kruidvat en kost € 6,59.





Xoxo Charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground