Make-up Of The Day ♡ #2

woensdag 23 september 2015


Vandaag weer eens een make-up of the day voor jullie ! Dit is een beetje mijn daily make-up routine van de afgelopen en komende tijd en die wou ik graag aan jullie laten zien ! 



Als eerst gebruik ik deze Primer van The Body Shop. Ik weet niet wat het is bij mij met primers en foundations, maar wat ik ook doe, het glijd ALTIJD van mijn gezicht af. Met deze primer heb ik wel het idee dat het iets langer blijft zitten dan zonder, dus vandaar dat ik hem toch gebruik. Ook heb ik vaak dat de foundation in mijn poriën trekt, maar met deze primer rek ik dat ietsje langer uit. 




Voor foundation gebruik ik MAC studio sculpt in NW15. Ik vind deze foundation apart.. Hij dekt HEEL erg, maar hij ziet er niet echt mooi uit ofzo. Je ziet hem teveel zitten, wat voor de avond of voor een feestje prima te doen is, maar overdag? Nee, geen aanrader. Ik vind het wel fijn dat hij zo goed dekt, dus het is een beetje een haat/liefde verhouding. 




Om toch de een paar oneffenheden nog weg te werken gebruik ik de Catrice camouflage cream in 010 Ivory. Ook gebruik ik deze onder mijn ogen. Deze concealer dekt heel goed en is vergelijkbaar met die van MAC. Ik vind hem echt geweldig en lekker budget !





Mijn Rimmel bronzer in de lichtste kleur gebruik ik om mijn gezicht mee te shapen en een beetje mee op te warmen. Voor mij is het precies de goede kleur en hij is ook niet oranje. Echt een top bronzer en zeker ook goed voor de lichte huidjes !





Met mijn Sleek blush in de kleur Rose Gold, maak ik mijn gezicht nog iets warmer. Deze blush is een dupe van Nars Orgasm en hij is echt prachtig. Hij is peachy met een hele mooie gouden gloed er door heen. Zo mooi dat je niet eens een highlighter hoeft te gebruiken !





Maar dat doe ik natuurlijk wel :) En ik gebruik daarvoor MAC Soft & Gentle, die een prachtige gloed geeft op het gezicht. Hij is voor vrijwel iedereen geschikt. De glitters die erin zitten zijn echt super mooi en je blijft er ook gewoon naar kijken. Echt een super highlighter !






Om mijn gezicht af te poederen gebruik ik MAC Blot powder. Dit is een fijne poeder die je foundation goed afpoederd en ook zeker mooi afpoederd. Maarja, zoals ik al zei glijd het bij mij alsnog alle kanten op wat ik ook doe. Ook met poeder. En ik heb natuurlijk ook geen zin om me LETTERLIJK om het halfuur af te poederen. Maar dit is een hele goede en mooie poeder. Gewoon lekker basic en hij is ook transparant.





Om mijn ogenschaduw de hele dag op zijn plek te laten zitten gebruik ik de ogenschaduwbasis van Catrice. Een prima ogenschaduwbasis die goed zijn werk doet. Hij laat de kleur ook veel mooier uitkomen. Soms heb je wel eens bij ogenschaduwbassisen dat ze een kleurtje hebben en die je dan terug ziet op je ooglid, maar deze heeft dat niet. Deze heeft namelijk een foundation kleurtje, dus dat is zeker een pluspunt. ik had er hiervoor een van Essence en die was ook prima, alleen werden mijn oogleden altijd helemaal oranje door de kleur. Die echt handig met een heel porseleinen huidje..





Mijn wenkbrauwen kleur ik in met het wenkbrauwdoosje van Catrice. Ik gebruik dan de lichtste kleur. De poeder blijft de hele dag op zn plek zitten en is sterk gepigmenteerd. Een heel goed doosje voor iets wat zo goedkoop is !





Mijn ogenschaduwlook maak ik de laatste tijd met het Naked 2 palette. Dit is een neppe, dus denk niet van hey, wat ziet ie er raar uit ;) ik gebruik de 5de kleur in mijn arcadeboog, de 7de kleur ook, de 10de kleur op mijn ooglid en de 6de kleur in het hoekje en ook nog een beetje in de arcadeboog. En soms verschillende die kleuren nog wel eens of gebruik ik er maar twee. Ik wil wel heel graag de echte Naked 2, want die vind ik toch echt mooier. Ik vind het een perfect doosje voor overdag en 's avonds.





Op mijn bovenste ooglid zet ik nog een lijntje met deze eyeliner van Essence. Gewoon een prima liner met een heeeel dun applicatortje, waardoor je precies kunt werken. En ik doe er vrij lang mee. Nu al meer dan een half jaar en hij is nogsteeds goed ! Maar dan heb ik hem ook niet elke dag gebruikt, maar wel vaak.






Op mijn wimpers gebruik ik de Roller Lash mascara van Benefit. Ze krullen mijn wimpers mooi en ze blijven dat ook de hele dag. Ook vind ik het borsteltje heel erg fijn omdat ik het lekker vind werken. Echt een top mascara en zeker zijn geld waard. Maar ik ben ook heel benieuwd naar de They're Real, dus die ga ik volgende keer proberen ! Want heel veel volume geeft deze mascara niet, maar wel lengte. Dus het is net wat je wilt. 





En natuurlijk gebruik ik mijn ALL time favorite lipstick om mijn look af te maken, MAC Creme Cup. Ik vind dit zo'n ontzettend mooie lipstick. En hij staat me ook goed. Oke, ik weet het dat klinkt stom, maar deze lipstick moet je ook gewoon staan. Of het is helemaal je ding, of het lijkt net alsof je foundation op je lippen gesmeerd heb. Maar mijn ding is het dus helemaal en als ik niet weet welke lipstick ik op moet, pak ik altijd deze van ik zit altijd goed hiermee. Het is een mooie licht roze nude kleur. 




En dit was mijn Make-up Of The Day, ik hoop dat jullie hem leuk vonden. Wat gebruiken jullie nu? En waar kan je niet mee zonder? Let me know !





xoxo Charmayne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Proudly designed by Mlekoshi playground