Review Essence all about matt fixing powder ♡

maandag 9 juni 2014



Ik heb een hele vette huid en daarom glim ik altijd heel snel. Maar met de Essence all about matt poeder is dat probleem opgelost. De poeder kun je kopen bij Kruidvat en hij kost €2,99. De poeder zorgt ervoor dat je make-up beter blijft zitten en hij houd je gezicht mooi matt. Hij is bedoeld voor alle huidtype. Het geeft geen witte laag af zoals je misschien wel zou denken omdat de poeder wit is. Maar dat doet hij niet. De poeder is transparant. Het heeft wel een beetje een witte waas, maar dat smeer je toch weer uit. Je hebt deze poeder ook in een losse variant. Maar voor mij werkt de compact poeder beter. Losse poeder vind ik altijd een beetje onhandig. De poeder is heel stevig. Maar na mate hij leeg gaat merk je wel dat hij iets gaat afbrokkelen. Dus voorzichtig mee doen!











De verpakking van de poeder is heel eenvoudig. Maar wat wil je dan ook voor zo'n prijs. Eigenlijk zou een spiegeltje erbij wel fijn zijn. Maar dan word de poeder natuurlijk wel iets duurder. Het is meer bedoeld voor onderweg of om iets snel even weg te werken. De poeder heeft ook een leuk patroontje, maar die vaagt al snel weg door het gebruik natuurlijk. Je doet best lang met de poeder. Je hebt ook maar een heel klein beetje nodig, dus het product gaat niet snel op. Dat vind ik super fijn.






Dit is mijn huid zonder de poeder. Zoals je ziet is mijn kin vet en glimt het heel erg. Tijd voor de all about matt poeder dus !






Hier het resultaat! Al de glim is weg en je ziet niks meer van mijn vette huid. De poeder blijft bij mij ongeveer 4/5 uur zitten. Soms iets korter omdat ik vaak aan mijn gezicht zit.. Slechte gewoonte haha. 


Maar toen…


Ik had al vaak gelezen en gehoord dat de poeder uiteindelijk uit elkaar zou vallen. Dus ik deed er al heel voorzichtig mee. Maar helaas, afgelopen vrijdag kwam ik terug uit Barcelona en toen ik mijn tas uitpakte vond ik mijn in-tienduizende-stukjes poeder. Er was niks meer van over. Dus ik heb snel een nieuwe gekocht hihi. Ik vond het wel jammer want opzicht kon ik nog best lang met de poeder doen. Totdat hij stuk ging haha. Misschien is het dan toch iets verstandiger om de losse poeder te kopen. Maar ieder zijn eigen keus. Ik hou het op de compact poeder, maar dan doe ik er volgende keer toch iets voorzichter mee.. 



Zo zag de poeder eruit toen ik hem uit mijn tas haalde.. Ik kon hem echt niet meer gebruiken. Wel jammer, maarja. 



Conclusie 

Ik ben fan! De poeder werkt heel goed en haalt mijn glim weg. En hij is lekker goedkoop. Als je opzoek ben naar een goedkope transparante poeder raad ik je deze zeker aan. Ik ga hem zeker nog een keer kopen en misschien ook wel de losse variant. Wel jammer dat hij zo snel stuk gaat. Goed opletten dus! 

Pluspunten


- Matteert de huid goed

-Je make-up blijft lang zitten

- Stevige verpakking

- Zuinig in gebruik

- Goedkope prijs

- Kan bij elke huidskleur



Min punten

- De poeder valt uit elkaar

- Er zit geen spiegeltje bij (al is dit niet zo'n ramp)

- Er zit talk in (wat een nog vettere huid kan veroorzaken. Bij mij is dit niet het geval)




Ik hoop dat jullie deze review leuk vinden. Wat is jullie favoriete poeder?



xoxo Charmayne

Proudly designed by Mlekoshi playground